Johanna

När tiden rusar förbi...

Publicerad 2013-01-27 00:39:00 i I USA

 
Det här har varit en ganska bra vecka, men den har gått snabbt förbi. Jenna och Laura åkte till Iowa med deras basketboll lag på en basketboll turné, och de kommer tillbaka sent i kväll. 
Jag har joinat "yearbook klubben" och vi har möten varje torsdag, då jag jobbar på att göra alla seniors till cartoons. Det är kul, för jag saknar att jobba med photoshop!
I kväll så kommer jag att vara hemma ensam så jag ska mysa till det lite med något gott. Jag bakade just chocolate chip cookies, och jag hade tänkt laga något gott till middag men jag vet inte vad. Jag saknar svenska mat så himla mycket, men när jag lagar något svenskt här så smakar det ändå så annorlunda. Det jag saknar mest just nu är smabbmakaroner, pappas specialité: Pepito, och mammas indiska mat! Men det finns mycket gott här också.
De äter mycket pizza och sådant här, och jag tror att min vmamma lagar chili ungefär tre gånger varge månad. När det kommer till mat så har amerikanare inte så mycket fantasi.
Tiden går så otroligt fort och jag känner att jag vill stoppa den ibland. Det är snart bara fyra månader kvar, och jag vill inte åka hem! Men jag vill åka hem på samma gång, för jag saknar alla så mycket! Men jag ska försöka att bara njuta av tiden som är kvar nu och göra det bästa utav den!
 
 

Kommentarer

Postat av: Mami

Publicerad 2013-01-28 19:38:45

Ok, vad ska jag skicka dig nästa gång, godis eller snabb makaroner? Skönt att höra att du har det bra och inte längtar hem så mycket. Du tog med dig kameran, så jag hoppas att du tar massor av bilder du kan visa oss, dina vänner och på TEG. Puss

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela