Johanna

Homecoming week

Publicerad 2012-10-03 22:00:00 i I USA

Förra veckan var det homecoming week och det var en bra och rolig vecka. 
Det var dress up days varge dag och på fredagen var det homecoming foolball game och dance. Varje dag var det också en tävling om vem som hade bäst utklädnad. Jag hade inte så mycket saker så att jag kunde klä ut mig, men jag klädde ut mig på "Punk Rock" day och på "Spirit day". 
På tisdagen valdes the Homecoming Princess, Prince, Queen och King, och efter det gjorde varje klass en "lipsynk". Min klass gjorde "The Lions Sleeps Toinght". Det hela var en tävling och min klass van. Super kul! Det ligger till och med en video på youtube på min klass och lärarnas "lipsynk".
På fredagen var det först matchen kl 7 efter skolan. Det verkande inte riktigt som att de som tittade var så intresserade, och vi gick in i skolan innan matchen slutade. Vi van inte dock. Mitt i matchen åkte alla utvalda "Homecoming deltagarna", the Homecoming Princess/Prince, Queen/King, i flakbilar för att vinka till alla. Jag fick inga bra bilder på det, för det var för mörkt. 
Efter matchen så var det dans från kl 9-12. Det var jätte kul, många dansade och det var bra musik. De utvalda deltagarna till Homecoming fick dansa två danser tillsammans, och de flesta såg jättegulliga ut. De klär inte riktigt upp sig inför Homecoming här. Det är bara Homecoming kandinaterna som måste göra. Så jag hade inte något superfint på mig men ingen vardagligt tråkigt heller.
 
De blå-vita är min skolas lag.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela