Johanna

Jaktsäsong!

Publicerad 2012-11-07 04:58:00 i I USA

Någonting som dom gör mycket här är att jaga. Just nu är det jaktsäsong för att jaga rådjur. Och det är klart att jag ska uppleva allt som går att göra här när jag har chansen! Så jag följde med och jagade i lördags och söndags. Inte för att jag skulle skuta något själv, men för att uppleva det hela. 
Det är snö och runt 0 grader ute, så det var varma kläder som gällde, speciellt eftersom att vi skulle sitta stilla i ett jakttron i flera timmar. 
Vi tog med oss allt vi kunde tänka oss för att vara underhållna under tiden och som inte gjorde för mycket ljud.
Vi gick upp kl 6 på morgonen för att vara ute precis innan soluppgången, då rådjuren oftast förflyttar sig. Första tre timmarna så satt jag och Laura i ett utav de många jakttornen som de har. Vi såg inget för ens vi skulle gå tillbaka hem igen, och då hade inte Laura geväret laddat och det var dessutom en hona med två ungar. 
Vi gick tillbaka hem och tog en fika, för att sedan gå ut igen. Den här gången satt jag med Sam, medan Laura, Jenna, Philip (värdbror) och Travis (granne) gick skrikandes igenom en skog precis intill jakttornet för att skrämma ut rådjuren mot oss. Men det var bara en som kom ut och på fel sida. 
Efter det så åkte vi tillbaka hem och åt lunch. Senare kl 3 gick vi ut igen, och vi satt och väntade tills solen gick mer kl 6.30 pm. 
Det var ganska tråkigt och kallt, men det är ändå kul att prova något nytt och uppleva hur det faktiskt är att jaga. 

Här är lite bilder från jakten. 

Jag fick också lite bilder skickade av Martin från New York. Och har en fin bild på mig och Jenna. :)

 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mina

Publicerad 2012-11-07 09:13:26

Coola overaller!! :D Var det bara ni ute?? Var inte dina världföräldrar där? Puss

Svar: Alla var ute forutom min vmamma :) <3
usajohanny.blogg.se

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-11-16 22:48:02

Jag förstår inte, var det inte mening att ni inte skulle synas? är det något specielt med rådjur och orange?

Svar: Rådjuren kan inte se färger så de kan inte se oss om vi inte rör oss, och vi måste vara synliga för andra jägare så att de inte råkar skuta oss.
usajohanny.blogg.se

Postat av: Carmen

Publicerad 2012-11-20 09:06:52

Uff, råka bli skjuten... hoppas jaktsasongen är snart klart ;) puss

Svar: Den tog slut gör två veckor sen :)
usajohanny.blogg.se

Postat av: Evangeline Lind

Publicerad 2012-12-03 18:28:26

DU FATTAR INTE VAD JAG SAKNAR DIG!!!!!!!!!!

Svar: Saknar dig med <3
usajohanny.blogg.se

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela