Johanna

Minneapolis och Halloween!

Publicerad 2012-11-02 03:10:00 i I USA

Förra torsdagen följde jag med mina systrars skolas volleyboll och soccer team på en turnering i Minneapolis. Jag, Laura, Diane och Margo (en vän till Diane) åkte i bil samtidigt som Jenna och spelarna åkte i en buss. 
Det tog ungefär sju timmar att komma fram, men det kändes som att det gick ganska snabbt. När vi kom fram såg vi en soccer-match. 
Jag, Laura, Diane och Margo bodde på ett hotell, medan spelarna sov i en skola där de också spelade. På fredagen tog vi med Jenna och åkte till Ikea. Där gick vi mest runt och kollade, och jag köpte lite godis. 
Efter det åkte vi till Mall of America (största köpcentrumet i USA). Vi hade inte så mycket tid, för Jenna skulle vara tillbaka i skolan för att spela en volleyboll-match. Vi stannade och tittade på matchen, och sedan tittade vi på en soccer-match. Efter det så skulle spelarna åka till Mall of America, så vi följde med dit igen, för att få en chans att choppa något. 
Jag Jenna och Margo sprang runt i butikerna, och vi hittade en del saker som vi gillade. På lördagen såg vi en volleyboll-match och sedan en soccer-macth, och efter det var det dags att åka tillbaka hem.
Jag hade det kul, fast jag missade två skoldagar men det var värt det.
 
Igår var det Halloween. Jag gick trick or treat med några vänner från skolan och efter det så kollade vi på Paranormal Activity 2. Vi hade jätte kul, och fick extremt mycket godis som jag inte vet hur jag ska orka äta upp.
Det ändå dåliga var jag vad så klart dum nog att glömma ta en blid på min egen kostym, även om den inte var så speciell. Och att jag inte kunde somna sen, jag sov knappt två timmar. Så idag har jag varit väldigt trött. Jag drack en stor kopp kaffe i morse, och överlevde dagen mirakulöst. 
 
Det är lite saker som är jobbiga just nu, och som får mig att längta hem eller bara bli ledsen. Men jag kämpar mig igenom det och har stöd från vissa personer både här och hemma.
 
Btw, kommentera gärna om ni har några frågor eller något att säga, och så att jag kan se vilka det är som läser min blogg.
Kram! :)
 


 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-11-02 21:17:09

Det är många som läser din blogg (som har sagt det t mig) även om ingen lämnar någon kommentär. Håller med, synd att inte se dig uppklädd. Kanske någon av dina kompisar tog en bild på,dig som du kan få? Jag som hade tänkt skicka dig godis igen och choklad. tror inte det va? kraaaaam/ mamsen

Svar: Jag kan se hur många som har varit inne på min blogg varje dag. Jag tror inte att någon tog en bild av mig. Och godiset jag köpte var inte precis som svenskt godis. Men jag har så mycket godis i mitt rum nu så jag vet inte hur jag ska äta allt.
Puss!
usajohanny.blogg.se

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela