Johanna

Första skoldagen

Publicerad 2012-09-05 05:07:27 i I USA

Idag hade jag min första skoldag. Alla var jätte trevliga och hjälpsamma, och lite intreserade i början av deras nya utbytesstudent från Sverige, men de frågade inte så mycket alls och de brydde sig inte så mycket om man inte började prata själv. Men de var snälla och jag tror att när jag har börjat lära känna dom mer och kommit igong mer med min engelska så kommer det att gå bättre. 
Så här ser mitt schema ut:
Period 1. Choir/band
2. Social 10 American History 10 (med elever som är 15 år)
3. Social 9 Civics (med elever som är 14 år)
4. College Prep 12 (Engelska med elever som är 17 år) (hoppas det inte är för svårt)
Lunch
5. Art 2 (med min klass)
6. Trigonometry/statistics (med min klass där eleverna är 16 år) (hoppas den inte är för svår heller)
7. Wolrd Geography (med min klass)
Har ingen läxa än, men det komer säkert i morgon.
Maten var ganska god men de har inga knivar att skära upp den med, vilket är lite konstigt. Vattnet här smakar förseten jätte konstigt! Det smakar typ klor och mettal. Fast jag vänjer mig nog snart. 
 
Har inte så mycket mer att berätta. Min vpappa håller på och frösöker fixa en mobil till mig, med abbonemang och allt det där, och jag kommer antagligen att få köpa en iPhone (som är billigare än i Sverige) och ha samma abonemang som familjen, och betala en viss summa varge månad. Då är det gratis att ringa och smsa innom landet. 
Men nu ska jag sova!
Ses! :)

Kommentarer

Postat av: Dad

Publicerad 2012-09-05 14:04:32

Ge järnet..

Puss

Postat av: Mami

Publicerad 2012-09-11 15:34:04

när kommer andra, tredje, fjarde... :)

Svar: Jag kommer nog inte att lägga upp varje skoldag, bara när jag känner för det, har inte så mycket tid till att blogga.
usajohanny.blogg.se

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela